مهدی (ع) در سایر ادیان - .: چهارده صیغه ی عشق :.






مهدی (ع) در سایر ادیان

سلام بر اهل سلام :


فرا رسیدن ماه نزول قرآن ، ماه مهمانی خدا ، ماه خودسازی و تکامل ، بر همه ی شما مبارکباد

آیا عقیده ی به مهدی موعود به مسلمانان اختصاص دارد یا در سایر ادیان نیز چنین عقیده ایی هست ؟

عقیده مذکور به مسلمانان اختصاص ندارد ، بلکه تمام ادیان و مذهب آسمانی در این عقیده شرکت دارند . پیروان همه ادیان عقیده دارند که در یک عصر تاریک و بحرانی جهان ، که فساد و بیدادگری و بی دینی همه جا را فرا گیرد ، یک نجات دهنده ی بزرگ جهانی طلوع می کند و به واسطه ی نیروی فوق العاده غیبی اوضاع آشفته جهان را اصلاح می کند و خدا پرستی را بر دینی و مادیگری غلبه می دهد .همه ارباب ملل و ادیان این عقیده را دارند و در انتظار چنین موعود نیرومند غیبی بسر می برند . هر ملتی او را با لقب مخصوصی می شناسد .

زرتشتیان بـــه نام " سوشیانس "
یهودیان به نام " سرور میکائیلی "
عیسویان به نام " مسیح موعود "
مسلمانان به نام " مهدی منتظر "


لیکن هر ملتی آن نجات دهنده غیبی را از خودش محسوب می دارد . زرتشتیان او را ایرانی و از پیروان زرتشت می دانند . یهودیان ، از بنی اسرائیل و پیروان موسی می شمارند ، عیسویان او را هم کیش خودشان می دانند و مسلمانان او را از دودمان بنی هاشم و فرزند پیغمبرش می شمارند . در اسلام بطور کامل معرفی شده لیکن در سایر ادیان اینگونه نیست . نکته ی قابل توجه این است که علائم و مشخصاتی که در سایر ادیان برای آن نجات دهنده بزرگ ذکر شده ، در مورد مهدی موعود اسلام یعنی فرزند بلافصل امام حسن عسکری (ع) نیز قابل انطباق است .

1- می توان او را از نژاد ایرانی دانست ، زیرا مادر حضرت سجاد (ع)  که جد امام زمان (ع) است ، یک شاهزاده خانم ایرانی بوده بنام شاهزاده شهر بانو دختر یزگرد پادشاه ساسانی .

2- می توان او را  از نژاد بنی اسرائیلیان هم  دانست ، زیرا بنی هاشم و بنی اسرائیل هر دو از نسل حضرت ابراهیم بوجود آمده اند ، بنی هاشم از فرزندان اسماعیل هستند و بنی اسرائیل از اولاد اسحاق .

3- می توان به عیسویان هم نسبت داد ، زیرا مادر حضرت صاحب الامر یک شاهزاده خانم رومی بوده بنام نرجس( نرگس ) که به صورت یک داستان بسیار شگفت انگیز در کتب مختلف دیده شده است .

پس این مطلب درست نیست که مهدی نجات دهنده ی جهان را به یک ملت معینی اختصاص دهیم . او می آید که با عناوین اختلاف بر انگیز از قبیل : این نژاد و آن نژاد – این دین و آن دین – این ملت و آن ملت – مبارزه کند . بنابراین باید او را مهدی موعود جهانیان شمرد . نجات دهنده و حمایت کننده حزب خداپرستان است و پیروزی او پیروزی تمام انبیاء و پیامبران و مردان صالح است . از دین اسلام یعنی دین تکامل یافته آئین حضرت ابراهیم (ع) و موسی (ع) و عیسی (ع) و سایر ادیان آسمانی حمایت می کند و از این دین واقعی موسی (ع) و عیسی (ع) که به وجود حضرت محمد (ص) و نبوت او بشارت داده اند طرفداری می نماید .

پس همه با هم در هر کجای این زمین پهناور با هر عقیده و مذهبی که هستیم در کنار هم ندای " اللهم عجل لولیک الفرج " را سر دهیم و از خداوند متعال ظهور آخرین منجی و نجات دهنده ی بشریت را بخواهیم ، چرا که خیر و صلاح همه ی ما در گرو ظهور آن یگانه عدالت بخش عالم است .

زیر سایه ی رحمت حق
یا علی مدد